work | about

Red Timberline Inclusive

Brand identity & website design

Om te laten zien wat ik echt leuk vind, en mijn skills te blijven verbeteren doe ik af en toe een sample project. Deze keer van een kleding webshop, de briefing was als volgt:

We are a fashion company that sells designer everyday classic clothing. Our items are made with quick turnaround and are shipped directly to your home. Our target audience is young, married women. We want to convey a sense of security, while at the same time being calm.”

Home page

Shop & brand awareness

Desktophome

Shop

About page

Shop & brand awareness

Desktop about

Design Rationale

Red Timberline Inclusive is een modemerk wat een klassieke stijl combineert met een verassende, uitgesproken stijl. Het hoofddoel van de website is de stijl overbrengen en hierdoor brand awareness creëren. De website moest dus zowel functioneel (shoppen) als informatief zijn.

De stijl van Red Timberline is alles behalve doorsnee, deze verassende twist van het merk heb ik geprobeerd door te voeren in het webdesign, zo is de filter functie wat grof en gedurfd (geen bestaand design-pattern) en loopt fotografie over in achtergronden. Ik heb ervoor gekozen om de shop niet als eerste op website te plaatsen, dit zorgt voor meer rust en houdt de nadruk op de kernwaardes. 

De huisstijl is gecreëerd met dunnen lijnen, afwisselend een gevuld font met een open font. Hierdoor hoop ik een balans te houden tussen klassiek en funky. 

Stylesheet

Stylesheet