leadplaats

Leadplaats

Stage UX & visual design

Tijdens mijn stage  in Valencia heb ik een nieuwe huisstijl voor Leadplaats ontworpen, één van mijn eerste ‘echte’ huisstijlen. Leadplaats is een sales- en marketingagency die organisaties helpt groeien. Niet alleen op zakelijk vlak draait het om groeien, de focus ligt ook op persoonlijke ontwikkeling. 

Met de kernwaarden groeien, persoonlijke ontwikkeling en avontuur heb ik het logo ontworpen. Alle elementen in het logo wijzen naar boven, op een subtiele manier.

Naast een nieuwe huisstijl heb ik meerdere websites geoptimaliseerd, whitepapers ontworpen en veel geleerd over online marketing. 

Tijdens mijn korte stage in mijn tweede jaar van CMD bij heb ik meegelopen bij het bedrijf Leadplaats. Leadplaats is een sales/marketingbureau en daarnaast worden er websites en apps ontworpen. Tijdens de eerste weken van deze stage heb ik brainstormsessies geleid en onderzoek gedaan naar het bedrijf. Naar aanleiding hiervan heb ik een nieuwe merkidentiteit voor hen ontworpen:

Leadplaats is gevestigd in Valencia en het team is jong en dynamisch, de kernwaarden van het bedrijf zijn als volgt:

In het door mij ontworpen logo is dat terug te zien aan de uitsluitend stijgende lijnen in het font, de ronde vorm, en de avontuurlijke (maar ook vertrouwde) kleuren. Naast deze nieuwe merkidentiteit heb ik voor leadplaats ook de wordpress site aangepast: